С непрекъснатото разширяване на онлайн възможностите за покупка, делът на онлайн продажбите на хранителни стоки несъмнено ще се увеличи в бъдеще, особено след като този начин на пазаруване удовлетворява редица изисквания на потребителите.
Но защо потребителите все повече и повече разчитат на онлайн супермаркетите?
Защото са водени от любопитството. То е основна човешка черта. Това е причината много потребители, които досега са били доволни от пазаруването на хранителни стоки в магазина, да изпробват онлайн офертите, например тези в ОГИ Маркет. Ако те не само задоволят любопитството им, но и осигурят добро изживяване при пазаруване, някои потребители може да пазаруват хранителни стоки онлайн по-често и дори да спрат да посещават физическите обекти в бъдеще.
Онлайн магазинът за хранителни стоки помага на клиентите да планират предварително пазаруването на храна от поръчката до доставката, така че тя да се вписва гъвкаво в ежедневния им график, който обичайно е натоварен.
Времето е ценно благо. Пазаруването на хранителни стоки в магазина, включително шофирането до обекта, намирането на свободно място за паркиране и чакането на опашка на касата, може да отнеме доста време – време, което много клиенти биха предпочели да използват по-добре. Когато се съчетаят с навременна доставка и изгодните за потребителя промоции, онлайн супермаркетите, напротив, могат да помогнат за ускоряване пазаруването на хранителни стоки.
Вероятно на всеки се е случвало да му се хапва нещо, да отиде до магазина и да се окаже, че той е затворен. За разлика от физическите обекти онлайн магазинът е винаги отворен за бизнес. Така че потребителите могат да поръчват хранителни стоки онлайн по всяко време на деня или нощта – когато имат време за това.
В днешно време почти всеки има смартфон постоянно под ръка, така че онлайн офертите на магазините за хранителни стоки са достъпни незабавно и пазаруването на хранителни стоки не трябва да се ограничава до магазина или вашия компютър у дома. Вместо това, клиентите могат да поръчат всичко, което пожелаят във всяка ситуация – на път за работа, у дома пред хладилника или дори в магазина – ако любимият им продукт е изчерпан там.
Услугата за доставка до дома, която много търговци на храни предлагат на своите клиенти, може да спести на потребителите повече от време. Те също така вече не трябва да се борят с тежките пазарски чанти. Това предимство може да направи живота много по-лесен, особено на възрастни хора или хора с увреждания, за които пазаруването в магазина може да бъде предизвикателство.
Местният магазин за хранителни стоки има ограничено пространство за съхранение и не може да поддържа на склад всеки продукт, който потребителят може да иска. Тези ограничения не се отнасят за онлайн магазините, така че те могат да предложат на клиентите си много по-широка гама от продукти, отколкото е вероятно да бъдат налични в магазина.
Атрактивното представяне на продукта е ключът към правенето на добър бизнес в онлайн магазините. Онлайн бизнесът разполага с много допълнителни формати за представяне на продуктите и за убеждаване на потребителите да ги закупят – от добре подредени изображения на продукти и информативни описания до рецепти и видеоклипове за приготвянето им.