Стартиране на бранд за дамски обувки: основни стъпки и предизвикателства
Стартиране на бизнес начинание никога не е лесно, особено в такава конкурентна ниша като производството и търговията на дамски обувки. Затова нека да видим какви съвети могат да ни бъдат полезни и да ни дадат идеи как да подходим.
Направете въвеждащо пазарно проучване с помощта на експерти
За да позиционирате правилно бранда си за дамски обувки и да отговорите на конкретно потребителско търсене, направете щателно проучване на пазара с експерти в областта или опитни маркетолози.
Проучването обхваща анализ на конкуренцията, пазарни тенденции, модни течения, търговци и производители, потребителски ревюта на различни модели, нагласи сред пазарния сегмент. Вдъхновете се от елементите, които ви изглеждат интересни, и ги приложете във вашия собствен бизнес.
Позиционирайте се на точната бизнес ниша
Веднъж направили коректно и детайлно проучване в комбинация с анализ на вашите собствени силни и слаби страни като бъдещ бранд, можете да решите къде точно има икономически смисъл да се позиционирате на пазара. Дефинирайте кой е идеалният ви клиент и направете профил на потребителското търсене, за което ще се борите.
Изберете правилен за вас бизнес модел
Колкото по-рано решите дали ще сте производител, или търговец, толкова по-добре. Ако търгувате с готови стоки, преценете дали:
- Ще обслужвате цялата търговска верига и ще сте собственик на всички ресурси, които са необходими за обслужване на крайния клиент;
- Ще сте търговец на едро и ще продавате на други по-малки бизнеси;
- Ще оперирате на принципа на дропшипинга и ще заложите на презентация на стоката в онлайн магазина си, като набавяте стоката само при поръчка, а не произвеждате (аналогично купувате) предварително.
Разработете бизнес план
Няма успешно начинание без разработен подробен бизнес план, който включва всички икономически аспекти на вашия бизнес: очаквани приходи и разходи, доставки и производство, маркетинг, логистика, планиране на ресурси, прогнозиране на тенденции и т.н. Има два варианта: да го разработите в детайли или да заложите само на ключовите аспекти в началото, а впоследствие да го доразработите.
Помислете върху името и разпознаваемостта на бранда
Името, логото и останалите важни бранд елементи трябва да кореспондират удачно с това, което искате да продавате или произвеждате. Вземете предвид дали дамските обувки ще са луксозни, маркови, бутикови, спортни, официални и т.н. Изберете кратко и запомнящо се име, което да остане в съзнанието на потребителите от първо чуване или виждане.
Регистрирайте фирма и си създайте фирмена сметка в банка
Естествено, в даден момент трябва да се стигне и до организационната административна дейност – регистрация на фирма, банкова сметка, водене на месечно счетоводство и т.н. Ако не сте запознати с различните форми на търговски дружества и рисковете, които носят, задължително се обърнете към експерт счетоводител.
Уверете се, че стоката ви ще стига до точните потребители чрез подходящ маркетинг
Изработете си стратегия за онлайн маркетинг или ангажирайте агенция, която да се заеме с тази задача вместо вас. Каналите за дигитален маркетинг включват социални медии, Интернет търсачки, SEO, имейл маркетинг, като чрез тях можете да достигнете до по-голяма група хора в сравнение с традиционните маркетингови похвати. Изработката на сайт или функционален онлайн магазин също е от ключово значение за вашия краен успех, така че отделете време, планиране и ресурси и в тази насока.