Новини

43% от служителите се чувстват оценени на работното място

Това показват данни от международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели“

Къде се разминават най-драстично мненията на мениджърите и на служителите в компаниите, показва международното проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели“, в което България се включва за осма поредна година.

Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Всяка от групите споделя до колко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора. 

Драстично разминаване в оценките на изследваните групи се наблюдава в следните фактори:

•  Удовлетвореност от допълнителните придобивки: 79% от топ мениджърите споделят, че допълнителните придобивки, които им предоставя работодателят, посрещат добре нуждите им, докато процентът за служителите е едва 46%. Допълнителните придобивки включват застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. Най-големи бюджети за допълнителни придобивки се планират в секторите високи технологии и аутсорсинг. 

Разминаването по отношение на удовлетвореността от придобивките алармира за недостатъчно целесъобразно планиране, реализиране и комуникиране със служителите. Това означава, че изразходването на бюджетите за придобивки може да се оптимизира значително с подходящо проучване на мнението на служителите, характеристиките на доставчиците и ефективна комуникация към служителите. 
 
•   Кариерни възможности: 68% от топ мениджърите смятат, че компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, а само 39% от служителите твърдят, че кариерните възможности в компанията, в която работят, са добри.

•   Признание: Близо 70% от топ мениджърите твърдят, че служителите им получават подобаващо признание за свършената работа. Разминаването с гледната точка на служителите е показателно за това каква част от тях всъщност се чувстват като най-ценния актив на компанията, в която работят – 43%.

•    Ценене на хората: 69% от топ мениджърите твърдят, че се отнасят към служителите си като към най-ценния актив в компанията. От друга страна само 41% от служителите смятат, че топ мениджърите се отнасят към тях като към най-ценния актив.

•    Обучение и развитие: 72% от топ мениджърите считат, че компанията им предоставя необходимите възможности за обучение и развитие, за да се развиват успешно в рамките на организацията, докато само 52% от служителите подкрепят това твърдение.

Излизайки извън рамките на България, поглеждаме ситуацията в Европа и от какво са най-удовлетворени служителите и топ мениджърите в региона на Централна и Източна Европа. Оказва се, че ситуацията е идентична и както топ мениджърите, така и служителите в България следват тенденциите в региона. Мениджмънт екипите в ЦИЕ  оценят най-високо работните задачи, които вършат всеки ден (83%), чувството на удовлетвореност от добре свършената работа (81%) и физическата работна среда (89%). От своя страна, служителите в региона също са най-удовлетворени от отношенията с преките ръководители (62%), отношенията с колегите (64%) и физическата работна среда (68%).

Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъри в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%. Всяка от групите споделя до колко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *