НовиниТранспорт

Mетрото от Младост 1 до Бизнес парка ще се строи със спестени по ОП "Транспорт" пари

Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро

Строежът на столичното метро от Младост 1 до Бизнес парка ще започне със спестени пари от проведени тръжни процедури по ОП „Транспорт“. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията по време на Комитета за наблюдение на програмата. По думите му до сега са спестени около 55 млн. евро, които могат да бъдат инвестирани в новата линия. Отсечката ще има 3 станции, дължината й е около 2,8 км и ще бъде изградена до края на програмния период“, допълни министърът.

От „Метрополитен“ ЕАД съобщиха, че вече са във финална фаза по изграждането на отсечката от Обеля до бул. Черни връх, а пусната в експлоатациия линия между кв. Младост и Цариградско шосе надхвърля прогнозите за превозени пътници. „През последния месец са били доставени и първите 2 метровлака, които бяха закупени със средства от програмата, като предстои останалите да бъдат поетапно приемани“, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“.

От Европейската комисия са изказали задоволство от добрия темп на усвояване на средствата от Оперативна програма „Транспорт“. Договорени са 92% от бюджета на програмата или над 1.843 млрд. евро. „Изплатени са близо 590 млн. евро или около 30% от целия бюджет, а около една четвърт от бюджета е сертифициран“, каза министър Московски. По думите му в процес на изпълнение са 11 инфраструктурни проекта, както и проекта за изграждане на Речна информационна система в българската част на р. Дунав. От тях 8 са „големи” проекти, като Европейската комисия е одобрила 7 от тях, а формулярът за кандидатстване на проекта за изграждане на АМ „Струма” лотове 1, 2 и 4 е в процес на оценка от ЕК.

По време на заседанието на Комитета за наблюдение стана ясно, че в обхвата на приоритетна ос 2 ще бъдат включени дейности по създаване на интегрирани системи за информация и управление на транспорта по Транс-европейската транспортна мрежа, а като бенефициент бе включена Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”. Обхватът на приоритетна ос 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари” бе допълнена с дейности по рехабилитация на железопътни гарови комплекси по протежение на Транс-европейската транспортна мрежа.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *