ЕК одобри нови 41 програми за популяризиране на селскостопански продукти на Европейския пазар и извън него
Бюджетът на програмите е 130 млн. евро, като половината от парите ще постъпят от бюджетът на ЕС, включително и 30 млн. евро от фондовете на съюза
Нови 41 програми за популяризиране на селскостопански продукти на Европейския пазар и извън него бяха одобрени от Европейската комисия, каза инж. Ваня Тучева, Председател на УС на Асоциация за използване на информационните технологии от земеделските производители в България.
Бюджетът на програмите е 130 млн. евро, като половината от парите ще постъпят от бюджетът на ЕС, включително и 30 млн. евро от фондовете на съюза. Останалата част от разходите по тези мерки ще бъдат осигурени от професионалните и междуотрасловите организации, които са ги предложили, а в част от случаите – и от заинтересованите от реализацията им държави-членки на ЕС.
Мерките за популяризиране на селскостопанските продукти на ЕС са насочени към пазарите на Близкият Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия, Китай, Япония, Южна Корея, Африка, Русия, Беларус, Казахстан, Австралия и Норвегия, посочи инж. Тучева. Селскостопанските продукти, които ще бъдат популяризирани чрез мерките, включват разнообразие от продуктови категории като пресни плодове и зеленчуци, млечни продукти, качествени продукти (със защитено обозначение за произход, защитено географско означение и гарантирани традиционни особености), биологични продукти, зехтин, месо, както и комбинации от различни продуктови категории.
17 от програмите са насочени към вътрешния пазар на ЕС, а 24 – към външни пазари, за разлика от предишният програмен период, където 2/3 от схемите бяха насочени за над половинмилиярдният европейски потребителски пазар.
Износът на хранителни стоки от ЕС е нараснал с 2% в стойностно изражение през периода август-декември 2014 г. спрямо същия период на 2013 година, въпреки наложеното ембарго за внос на селскостопанска продукция от ЕС на Русия.