НовиниТранспорт

ЕК ще работи за по-чисти микробуси до 2020 г

След 2018 г системата за „супер кредити“ няма да бъде подновявана

Горната граница за емисиите на CO2 за нови леки търговски превозни средства, продавани в Европейския съюз, ще падне от сегашните нива от 203 грамa/км на 147 грама/км до 2020 г., според проектозакон, одобрен от Европейския парламент във вторник. Текстът, съгласуван неофициално с министрите от ЕС, призовава за въвеждането на по-надеждни методи за тестване на емисиите CO2.

Целта от 147 грама/км до 2020 г. касае максималните средни емисии за микробуси, тежащи до 2,61 тона без товар и до 3,5 тона с товар. Депутатите и Съвета се договориха тя да се прилага за регистрираните в ЕС производители, които произвеждат над 1000 превозни средства годишно, съобщават от ЕК.

Без повече „супер кредити“ след 2018 г.
Производителите в момента разчитат на система от „супер кредити“, която дава допълнителна тежест на превозните средства, отделящи по-малко от 50 грама/км CO2. Тази система няма да бъде подновена и ще изтече през 2018 г.

Одобреният текст посочва „вратички“ в настоящия тестов протокол за екологичните показатели, от който са се възползвали производителите, за да демонстрират показатели за разход на гориво и емисии, които са почти невъзможни за постигане при нормални условия на шофиране.

Депутатите предвиждат настоящият протокол да бъде заменен възможно най‑скоро с новата световна процедура за изпитване на лекотоварните превозни средства (WLTP), дефинирана от ООН. В преговорите те успяха да постигнат гаранции Европейската комисия да приведе в действие WLTP при първа възможност.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *