Над 66 млн. лв са изхарчени за комуникационните стратегии на оперативните програми и ПРСР
Най-много средства са били предоставени на медиите по ОП „Околна среда“
Българските медии са усвоили над 66 млн. лв средства по комуникационните стратегии на оперативните програми на ЕС и Програмата за селските райони, стана ясно днес, след като кабинетът публикува списък на парите, които министерствата са давали на медиите по комуникационните стратегии. Отчетът е за периода от началото на 2007 г. до 22-и май 2013 г., като той обхваща част на мандата на Тройната коалиция и управлението на ГЕРБ, съобщава investor.bg.
Общата сума по вече сключените договори е 66,1 млн. лева от общо предвидени 156,9 млн лева.
Първенци по усвояване на средства са „Нова броудкастинг груп“ с получени над 5,1 млн. лв., следвана от bTV Media Group с усвоени над 4,66 млн. лв. На трето място е БНТ с над 3,3 млн. лв. Медийната група на „Дарик радио“ пък е придобила над 4,3 млн. лв по седем европрограми и Програмата за развитието на селските райони.
От всичките седем европрограми най-много средства са били предоставени на медиите по ОП „Околна среда“. За комуникационната стратегия на оперативната програма са сключени договори за 11.2 млн. лева. По-голямата част от парите са били отделени за така нареченото програмно време.
През 2011г. за програмно време в „БГ радио“ са дадени 18 хил. лева, в Нова телевизия 422 хил. лева, БНР, програма „Хоризонт“ – 62 хил. лева, „Дарик радио“ – 369 лева и БНТ – 275 хил. лева. Договори са сключени и с „ФМ плюс“ за 28 хил. лева, за същата сума с „Радио фреш“, с „БиТиВи медия груп“ за 445 хил. лева, с „БиТиВи радио груп“ за 51 хил. лева и с „Метрорадио“ за 15 хил. лева.
През 2012 г. за предоставено програмно време БНР е получила 584 хил. лева, „Дарик радио“ – 312 хил. лева, „БГ радио“ – 6 хил. лева, „Радио 1“ – 13 хил. лева, „Радио 1 рок“ – 7 хил. лева, „ФМ плюс“ – 50 хил. лева, и същата сума „Радио фреш“. Договори са сключени още със „Стар ФМ“ за 32 хил. лева, с „БиТиВи радио група“ за 336 хил. лева, с БНТ за 112 хил. лева, с телевизия „Европа“ за 122 хил. лева, с „БиТиВи медиа груп“ за близо 1 млн. лева и с Нова телевизия за 66 хил. лева.
За текущата година, пари за програмно време по ОП „Околна среда“ ще получат „Вест ТВ – ВТВ“ – 126 хил. лева, Телевизия „България он ер“ – 102 хил. лева, Нова телевизия – 718 хил. лева, „Елит медиа България“ – 72 хил. лева, „Фокус“ – 115 хил. лева, „ФМ плюс“ – 291 хил. лева, „Инфопрес и КО“ – 148 хил. лева, „Плевен плюс“ – 291 хил. лева, телевизия „Европа“ – 134 хил. лева, „Дарик радио“ – 312 хил. лева, „Радиокомпания Си Джей“ – 700 хил. лева.