Нова методология усъвършенства предоставянето на административни услуги
Прилагането на процесния подход води до намаляване на времето, оптимизиране на разходите и повишаване на качеството
Министерският съвет прие Методология за усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на административни услуги. Методологията е пряко свързана с Базисния модел на комплексно административно обслужване, приет от правителството през юни т. г., с който се постави началото на набор от мерки и инициативи за цялостна промяна на начина, по който се предоставят услуги от българската администрация.
Целта на методологията е да се създаде единен, унифициран подход за прилагане принципите на процесно-ориентираното управление в структурите на държавната администрация на централно и местно ниво, поясяват от пресцентъра на МС.
Подобряването на управлението на работните процеси в администрацията има ключово значение за нейното по-ефективно и ефикасно функциониране. Чрез описанието на работните процеси се изгражда структуриран модел на начина, по който администрацията осъществява своята дейност. Той позволява да се видят всички предимства и недостатъци по предоставянето на административни услуги, както и да се разкрият възможности за планиране на подобрения на процесите и техните взаимодействия. Прилагането на процесния подход води до намаляване на времето, оптимизиране на разходите и повишаване на качеството. Неразделна част от методологията е Наръчник за прилагането й.
Методологията беше обсъдена и одобрена от Съвета за административната реформа през юли 2013 г. Тя е разработена в изпълнение на проекта „Въвеждане на комплексно административно обслужване за предоставяне на качествени услуги на гражданите и бизнеса“, който се осъществява с безвъзмездната финансова подкрепа на ОП „Административен капацитет“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.