НовиниУслуги

Отчитат висок интерес към новите процедури по ОПАК

С проектите ще се подпомогне реформата в местната администрация и ще се ускори процесът на изграждане на електронно управление в страната

Общо шестдесет и две общини са подали проекти за преструктуриране и подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса по подприоритет 1.1 „Ефективна структура на държавната администрация“ по ОП „Административен капацитет“.

За усъвършенстване на информационно-комуникационната среда в държавната администрация за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса пък са кандидатствали седемнадесет централни администрации. 

Това показват резултатите по подприоритет 1.1 „Ефективна структура на държавната администрация“ и по подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост“ на ОПАК след като изтече крайният срок за получаване на проектни предложения. 

Големият брой подадени проекти потвърждава, че ОПАК реагира бързо на нуждите на гражданите и администрацията, че индикативната годишна работна програма за 2012 г. е подходяща и навременна, както и че интересът към ОПАК нараства с всяка изминала година. С финансирането на тези проекти ОПАК ще подпомогне  реформата в местната администрация и ще ускори процеса на изграждане на електронно управление в страната, коментират от Управляващия орган.

На информационните дни в София, Пловдив, Бургас, Варна, Ловеч и Враца по подприоритет 11 участие са взели близо 200 представители на общински администрации. Всички качествени проекти ще бъдат финансирани, дори ако се наложи увеличение на общия бюджет на процедурата. Първоначално гарантираните средства са 5 милиона лева, като един проект може да е на стойност между 50 000 лв. и 200 000 лв.

На информационния ден по подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост“ в края на февруари в София участваха над 80 представители на централната администрация. По тази процедура ОПАК ще финансира дейности за изграждане на информационно-комуникационни системи, за разработване и внедряване на нови модули към съществуващи информационни системи, за разработване на анализи и програми за развитие на националната инфраструктура за пространствена информация; за разработване на анализи, методологии за организация, мониторинг, координация и контрол за управление на информационната сигурност и др. Общият бюджет на процедурата е 7 млн. лева, а проектите трябва да са на стойност над 100 000 лв.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *