КултураНовини

Програма МЕДИА 2007 финансира международното разпространение на европейски филми

Изпълнението на поканата подлежи при условие, че бъде приета Работната програма, свързана с Програмата „Творческа Европа“

Публикувана е покана за представяне на предложения по Програма МЕДИА 2007 – развитие, разпространение, популяризиране и обучение. Поканата се отнася за подкрепа за международното разпространение на европейски филми – Схема „агенции за продажби“ 2013.

Една от целите на Програмата е да насърчава и подкрепя широкото международно разпространение на нови европейски филми. Тази цел се осъществява чрез предоставяне средства на разпространители според тяхното представяне на пазара за по-нататъшно реинвестиране в нови ненационални европейски филми.

Схемата също така има за цел да насърчи развиването на връзки между секторите на продукция и разпространение. По този начин ще се подобри пазарния дял на европейските филми и ще се повиши конкурентоспособността на европейските компании.

Предложението на Комисията относно Програмата „Творческа Европа“ още не е прието от европейския законодател. Същевременно, за да се гарантира изпълнението й в срок след приемането й и за да могат потенциалните бенефициенти на финансова помощ от Съюза да подготвят предложения възможно най-рано, Агенцията реши да публикува тази покана.

Поканата не е под правната отговорност на Агенцията. Тя може да бъде отменена и да бъдат пуснати други видове покани със съответните срокове.

Най-общо, изпълнението на поканата подлежи при условие, че бъде приета Работната програма, свързана с Програмата „Творческа Европа“, след представянето й пред програмния комитет.

Това съобщение е предназначено за всяко европейско дружество, действащо като търговски посредник за продуцентите. То трябва да специализира в ползването на филми с търговска цел чрез тяхното търгуване и преотстъпване на лиценза им на разпространители или други купувачи в други държави. Дейностите на дружеството трябва да допринасят за постигането на горепосочените цели на Програма МЕДИА.

Кандидатите трябва да са установени в една от  27-те държави-членки на Европейския съюз, страните от ЕИП, Швейцария, Хърватия, Босна и Херцеговина (при условие че се финализира преговорният процес и се официализира участието на тази страна в Програмата МЕДИА).

Схемата за подпомагане „Агенции за продажби“ функционира на два етапа:
– създаване на потенциален фонд, определен в зависимост от резултатите на дружеството на европейския пазар за съответния период (2008-2012 г.);
– реинвестиране на потенциалния фонд: така създаденият от всяко дружество фонд трябва да бъде реинвестиран в два модула (2 вида проекти) до 2 март 2015 г.: минимални гаранции или авансови плащания за придобиването на права за международни продажби на нови европейски ненационални филми и/или за популяризирането, пускането в продажба и рекламата на нови европейски ненационални филми.

За да има право на участие филмът, авторските права за него трябва да са възникнали не по-рано от 2008 г.

Максималната продължителност на проектите е 18 месеца от датата на подписване на договора за международна продажба.

Международният договор/международното споразумение за продажба с продуцента трябва да бъде подписан/о не по-рано от 18 юни 2013 г. Заявленията за реинвестиране трябва да бъдат изпратени до Агенцията в рамките на 6 месеца от подписването на международния договор/международното споразумение с продуцента и не по-късно от 2 март 2015 г. (датата на пощенското клеймо се приема като доказателство за навременно изпращане).

Потенциалният фонд ще бъде отпуснат на допустими европейски агенции за продажба въз основа на техните резултати на европейските пазари (т.е. страните, участващи в Програма МЕДИА). Подкрепата ще бъде отпусната под формата на потенциален фонд („Фондът“), на разположение за агенциите за продажби за последващи инвестиции в нови ненационални европейски филми.

В случай че събраните фондове по тази покана надвишат 1,5 млн. EUR, всеки потенциален фонд ще бъде пропорционално намален.

Финансовата подкрепа ще бъде отпусната под формата на субсидия. Финансовата подкрепа от Комисията не може да надвишава 50 %, от общите допустими разходи. Не е определен максимален размер.

Предложенията за „създаване“ на потенциален фонд трябва да бъдат изпратени най-късно до 18 юни 2013 г. (дата на пощенското клеймо) на адрес:
Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA)
Ms Sari Vartiainen
MEDIA Programme
BOUR 3/66
Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1
1140 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *