56 компании се борят за приз за Годишните награди за отговорен бизнес
В конкурса за корпоративна социална отговорност бяха подадени 70 проекта със социална насоченост
Общо 56 български и международни компании ще мерят сили на 11-тото издание на Годишните награди за отговорен бизнес, съобщиха организаторите. В конкурса за корпоративна социална отговорност (КСО) бяха подадени 70 проекта със социална насоченост, реализирани през 2013 г.
Стабилната тенденция за ръст на участниците е ясен знак както за доверието към нас в мисията ни да популяризираме ценностите на корпоративната социална отговорност (КСО) и да насърчаваме бизнеса в България да развива активна социална политика, така и за желанието на компаниите да провеждат своите програми и политики в полза на обществото въпреки икономическите трудности, пред които са изправен, коментират от Български форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
Категориите, в които ще бъдат отличени компаниите, са шест: „Инвеститор в обществото”, „Инвеститор в околната среда”, „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд”, „Инвеститор в знанието”, „Маркетинг, свързан с кауза” и „Цялостна КСО политика на малко и средно предприятие”. Един от всички проекти, включили се в състезанието, ще получи и специалната награда „Енгейдж” за участие и принос на служителите, като носителят й се определя от Международния форум на бизнес лидерите (Великобритания).
Тази година отново най-оспорвана е категорията „Инвеститор в знанието”, където кандидатстват 22 проекта.
По традиция значителен е броят и на кандидатурите за „Инвеститор в обществото”, където са получени 21 номинации – сигурна индикация, че компаниите имат волята да инвестират в обществено полезни каузи дори и в трудни икономически времена.
Двойно повече от предходната година са претендентите за отличието „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие”, вероятно в подкрепа на тезата, че отговорното поведение не е привилегия единствено на големите компании.
За приза „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” се борят 9 проекта, а за “Маркетинг, свързан с кауза” и за „Инвеститор в околната среда” се конкурират по 7 проекта.
Победителите ще станат известни по време на официалната церемония по награждаването на 25 февруари 2014 г. от 18,30 ч. в зала „Роял” на София Хотел Балкан.
Компаниите и организациите, които участват с проекти тази година, са: 60К, 158, Адхок Медия, АИЕСЕК България, Актавис, Амджен България, Англо-aмериканско училище, Аха кар, АстраЗенека България, Аурубис България, Балмед, Белла България, Билла България, БТВ Медиа Груп, Булброкърс, Виваком, ГлаксоСмитКлайн, Глобул, Грийн Лайф Пропърти Дивелопмент, Джей-Пойнт, Дънди Прешъс Металс Крумовград, Дънди Прешъс Металс Челопеч, Евробет, Еврофутбол, ЕЙМС Хюман Кепитъл, Екопак България, Екс Ес Софтуер, Енерго-про Варна, Есри България, Ивентас, Каменица, Кей Пи Ем Джи, Кемпински Хотел Зографски София, Компас, Кредо Уеб, Л’Ореал България, Мания Тийм, Мобилтел, Мусала Софт, Неохим, Нова Броудкастинг Груп, Пощенска банка, Проктър енд Гембъл, ДП „Радиоактивни отпадъци”, Райфайзенбанк, Римембранд, СИБАНК, Софарма, Спиди, Старт Ит Смарт, Телерик, Уолтопия, Хелт, Хюлет-Пакард България, ЧЕЗ България и ЧЕЗ Разпределение.