SEO оптимизацията се превръща в ключов фактор за успешен маркетинг
Първата важна стъпка е извършването на SEO одит
През последните години маркетингът се променя с изключително бързи темпове, под влияние на новите онлайн технологии, мобилните комуникации и други дигитални инструменти. Ако само допреди десетина години в бранша властваха похвати и комуникационни канали, които са използвани в продължение на десетилетия, то днес инструментите и каналите в него се променят с всеки изминал месец.
Ако традиционният маркетинг означаваше нашата марка да е позиционирана в телевизионните и вестникарски реклами, билбордите или като спонсор на големи спортни прояви, то днес може би най-важният фактор е на каква позиция се намира тя при търсене в Google. Ако потребителите не могат да ни открият на първа страница в онлайн търсачките, може да се окаже без значение, дали сме похарчили сериозен бюджет за карета във вестниците или списанията.
Именно това превърна дейностите по SEO оптимизация в най-важния сред новите дигитални маркетингови инструменти и в ключов фактор за успеха на всяка една маркетингова стратегия. Те обединяват всички дейности, които биха могли да спомогнат за извеждането на един уебсайт по-напред в търсачките, с акцент върху Google като най-важна търсеща машина.
Най-често за съществуващи уебсайтове първата важна стъпка е извършването на SEO одит, който да отговори на въпроса: какво е текущото състояние на уебсайта, по отношение на оптимизацията за търсещи машини. След това от голямо значение е да се определят ключовите думи, за които компанията ще се бори в интернет. Т.е. онези думи и изрази, при чието търсене в мрежата тя си поставя за цел да излиза на предни позиции. Важно в случая е както дали тези думи са релевантни за бизнеса, който развива тя, така и дали има достатъчно търсене по тях. Тънкостите са много и най-често за целта компаниите наемат независим SEO консултант или фирма, които да подобряват позициите на техния сайт в Google.